دبیر بین‌المللی همایش شاعران ایران و جهان، از سفر شاعران خارجی همایش ایران و جهان به استان‌های فارس و اصفهان و شعرخوانی در حافظیه و سعدیه خبر داد.

موسی بیدج، دبیر بین‌المللی همایش شاعران ایران و جهان، در گفت‌وگو با روابط عمومی نخستین همایش شاعران ایران و جهان اظهار کرد: شاعران خارجی دعوت شده به این همایش، پس از برگزاری مراسم شعرخوانی در دانشگاه تهران در 29 فروردین، عازم اصفهان می‌شوند.

به گفته وی، سفر به اصفهان به‌منظور بازدید از اماکن فرهنگی، تاریخی و باستانی این شهر است که جذابیت فراوانی برای شاعران خارجی دارد. بیدج وجود شاهکارهای معماری جهان در اصفهان و زبانزد بودن این شهر در میان جهانیان به‌ویژه اهل هنر را از دلایل انتخاب این شهر برای بازدید مهمانان خارجی عنوان کرد.

وی افزود: بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی شیراز، از دیگر برنامه‌های سفر شاعران خارجی طی روزهای اقامتشان در ایران است. بیدج با اشاره به اینکه زمان برگزاری همایش در فاصله بزرگداشت عطار و سعدی در نظر گرفته شده است، گفت: برنامه شبی با سعدی، به‌منظور آشنایی بیشتر با این چهره ادبی جهانی ایران و ارائه اشعار ترجمه‌شده این شاعر برگزار می‌شود.

وی همچنین از دیدار شاعران با استادان دانشگاه شیراز و مراسم شعرخوانی در حافظیه به‌عنوان دیگر برنامه‌های سفر به استان فارس یاد کرد.از سوی دیگر دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در دومین روز برگزاری همایش شاعران ایران و جهان، روز یکشنبه هفته آینده میزبان 100 تن از شاعران خارجی و ایرانی همایش است. علاوه بر شعرخوانی شاعران در سالن اجتماعات دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، بعد از عزیمت به شهر اصفهان شب شعری در تالار فرشچیان این شهر برگزار خواهد شد.

ظرفیت مناسبی برای معرفی شعر ایران به جهان

همایش شاعران ایران و جهان ظرفیت و پتانسیل معرفی شعر و شاعران ایرانی به جهان را داراست و با برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم بتوانیم به همت شاعران ارتباط فرهنگی مناسبی با سایر کشورها برقرار کنیم.

محسن پرویز معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با روابط عمومی همایش شاعران ایران و جهان ضمن بیان مطلب فوق خواستار حضور فعال شاعران کشور در همایش شد و گفت: شاعران کشور باید از امکان و ظرفیت به‌وجود آمده برای ایجاد تعامل با شاعران کشورهای دیگر بهره کافی را ببرند.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این همایش آشنایی شاعران کشور با شعر سایر کشورها و ایجاد تعامل بین آنها و معرفی شاعران کشورمان است. پرویز افزود: برنامه‌های متنوعی از سوی ستاد برگزاری برای این همایش تدارک دیده شده است که 3 شهر تهران، اصفهان و شیراز را در نظرگرفته‌ایم.

معاون امور فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این همایش سرفصلی نو در انجام فعالیت‌های فرهنگی کشور در حوزه شعر و شاعری در سطح بین‌الملل ایجاد کند و با همکاری شاعران متعهد میهنمان، شاعر و شعر ایران و ایرانی را به جهان معرفی کند.نخستین همایش شاعران ایران و جهان 28 تا 31 فروردین‌ماه در 3 شهر تهران، اصفهان و شیراز برگزار می‌شود.

کد خبر 104670

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز